กรณีนายเอื้อน แห่งวัดสามพระยา แอบแต่งกายเลียนแบบพระสงฆ์
๕ มีนาคม ๒๕๖๔
————————————————–
Sombat Wattanakorn: “แหม่ๆ หลงปูวิจาณคนอื่นๆ เหมือนตัวเองไม่มีมลทินสักนิดเลยนะ หลงปูสะอาด ใสบริสุทธ์ ไม่มีคดีอาญาติดตัวเลยมัง กะแดะไปเพ่งผิดคนอื่น ใครไม่ทำก็จะไปจัดการ 555 เดียวเขาจะหาว่าเสือกนะหลงปู บ้างครั้งสำนวนไทยก็ยังใช้ได้อยู่นะครับ (ตักน้ำใส่กะลามัง ชะโงกดูเงาบ้างก็ดีครับ) เป็นห่วงกรรมหนักหนา อบายภูมิเป็นที่เกิดนะหลงปู….โพธิสัตว์ก็ไม่ได้เป็น สัตว์เดรัชฉานก็ไม่แน่ สัตว์นรกอสูรกายก็ใกล้เคียง…เลือกเอาเองนะหลงปู่ ไม่มีใครบังคับ….”
————————————————–
ถาม “แหม่ๆ หลงปูวิจาณคนอื่นๆ เหมือนตัวเองไม่มีมลทินสักนิดเลยนะ”
ตอบ ฉันเอาจริงนะ ไม่ได้วิจารณ์เล่น เจ็บจริง ติดคุกจริง ไม่ได้โม้
ถาม “หลงปูสะอาด ใสบริสุทธิ์ ไม่มีคดีอาญาติดตัวเลยมัง”
ตอบ คุณไปได้ยินจากไหนว่า พุทธะอิสระ เคยพูดว่าตนบริสุทธิ์ตั้งแต่เมื่อไหร่ อย่ามโนเอาเองโดยไม่มีข้อมูลจริง นี่มันพฤติกรรมของพวกอันธพาลสันดานถ่อยเขาทำกัน
5 ที่หลบๆ ทำดีต่อหน้า แต่ลับหลังชั่วร้ายสุดจะกล่าว ดังลูกพี่เอื้อน และพวกคุณไง
ถาม “กะแดะไปเพ่งผิดคนอื่น”
ตอบ คำว่า กระแดะ นี่เป็นคำพูดสบถของพวกผู้หญิง หรือคุณเองดันแปลงเพศไปเป็นผู้หญิงเสียแล้ว
ถาม คำโพสต์ที่ว่า “ใครไม่ทำก็จะไปจัดการ”
ตอบ ใครผู้นั้น ถ้ามันไม่ชั่ว โกงกินเงินพระศาสนา ไม่หลบๆ แอบเสพกาม ไม่บิดเบือนพระธรรมวินัย พุทธะอิสระ จะไปมีปัญญาจัดการกับเขาได้กระนั้นหรือ?
ความชั่วของเขานั่นแหละ คือ ช่องที่ พุทธะอิสระ จะจัดการได้ล่ะ
ถาม “555 เดียวเขาจะหาว่าเสือกนะหลงปู”
ตอบ หากพวกของคุณมันไม่ชั่วจนเกินรับ เช่น พวกอดีตกรรมการมหาเถรและสำนักพุทธ รวมหัวกันคดโกงเงินอุดหนุนพระพุทธศาสนา ทั้งยังซื้อขายตำแหน่ง แบ่งผลประโยชน์กันจนเป็นที่รับรู้ทั้งในสังฆมณฑลว่า แบ่งพรรค เล่นพวก เอาแต่แสวงหาผลประโยชน์ใส่ตัว พอเกิดเรื่องก็เอาตัวรอด
พุทธะอิสระ ก็ไม่อยากเสือกดอก
ที่เสือกก็เพราะอยากกำจัดอลัชชี ให้พ้นจากสังฆมณฑลก็เท่านั้น
คุณเองก็ต้องระวัง พุทธะอิสระ จะเข้าไปเสือกไว้ด้วยล่ะ
ถาม “หลงปู่บ้างครั้งสำนวนไทยก็ยังใช้ได้อยู่นะครับ (ตักน้ำใส่กะลามัง ชะโงกดูเงา บ้างก็ดีนะครับ)”
ตอบ พุทธะอิสระ ดูเงาหัวตัวเองอยู่ตลอดเสมอมา เมื่อตนกระทำผิด ก็ยืดอกรับผิดชอบ ต่อสิ่งที่ตนกระทำ ไม่ได้หน้าด้านไปโกหกใครต่อใครว่า คดีศาลยกฟ้อง ตนบริสุทธิ์ ไม่มีความผิด แล้วก็แอบไปนุ่งห่มผ้าเหลือง ปลอมเป็นภิกษุ
ทั้งที่มหาเถร มีคำสั่งห้ามผิดทั้งกฎหมาย ผิดทั้งพระธรรมวินัย แถมยังไม่รู้สึกรู้สากับความผิดที่ตนได้ก่อขึ้น ทั้งที่หลักฐานมันมัดตัวเองอย่างชัดแจงว่า ยักยอกเงินงบประมาณแผ่นดินไป ๕ ล้านบาท โดยมีคำพิพากษาของศาลชั้นต้น และชั้นอุทธรณ์มีคำสั่งจำคุก
แต่นายเอื้อน ก็ยังหน้าด้านแอบไปห่มผ้าเหลืองอยู่ เช่นนี้ต้องเรียกว่า “ว่าแต่เขาอิเหนาเป็นเสียเอง” หรือเปล่า
ถาม “เป็นห่วงกรรมหนักหนา อบายภูมิเป็นที่เกิดนะหลงปู….โพธิสัตว์ก็ไม่ได้เป็น สัตว์เดรัชฉานก็ไม่แน่ สัตว์นรกอสูรกายก็ใกล้เคียง…เลือกเอาเองนะหลงปู่ ไม่มีใครบังคับ….”
ตอบ ขอบคุณที่สู้อุตสาห์เป็นห่วง แต่โทษทัณฑ์ที่ พุทธะอิสระ กระทำมันคงจะยังไม่ได้ถึงขั้นปาราชิก ที่โกงเงินพระศาสนาล่ะกระมัง
และหากจะมีโอกาสได้ตกนรกหมกไหม้ ก็คงไม่ใช่เกิดจากคำสาปแช่งของคุณดอก
อย่าอวดรู้ดีกว่าพระพุทธเจ้าเลย
ท่านทรงสอนว่า สัตว์โลกเป็นไปตามกรรม กรรมย่อมจำแนกสัตว์ให้ดีชั่วเลวหยาบ
คุณลองตรองดูซิว่า ระหว่าง พุทธะอิสระ กับนายเอื้อน ซึ่งเป็นอดีตกรรมการมหาเถรสมาคม เป็นเจ้าคณะภาค เป็นเจ้าคณะจังหวัดกรุงเทพ เป็นเจ้าอาวาสพระอารามหลวง แถมด้วยเป็นอาบัติปาราชิก เพราะยักยอกเงินงบอุดหนุนพระศาสนา ซึ่งกับ พุทธะอิสระ ที่ก็มีแต่ตัว ไม่มีต้นทุน
ใครจะเสียมากกว่ากัน
แค่นี้ก็รู้แล้ว ตรองแค่นี้ก็รู้แล้วล่ะว่า ใครจะมีโอกาสตกนรกหมกไหม้มากกว่ากัน
ขอบคุณนะ ที่ขยันโพสต์มาให้ตอกย้ำ
พุทธะอิสระ
————————————————–
When you have doubts, I will explain.
March 5, 2021
Case of Mr. Uan of Wat Sam Phraya secretly wearing monk robe.
————————————————–
Sombat Wattanakorn: “Well, well, Long Pu criticized others as if you were innocent. Long Pu, clean and innocent, without any criminal charge? You are mincing finding faults of other people. Who takes no action, you will go to cope with that person. Ha ha ha, others will say you are nosy, Long Pu. Look at yourself before being critical of others. I am worried that your karma (actions) will take you to be reborn in the four states of misery. …cannot be Bodhisattva…or unsure to be an animal…close to hell creature or monster…pick it yourself, Long Pu…No one force you…”
————————————————–
Question: “Well, well, Long Pu criticized others as if you were innocent.”
Answer: I am serious. I did not criticize for fun. Real impact. Real imprisonment. I did not brag.
Question: “Long Pu, clean and innocent, without any criminal charge?”
Answer: Have Buddha Isara ever said I am innocent? Don’t imagine on your own without real fact. Because this is behavior of rascals.
Buddha Isara has not at all claimed that I am clean and innocent, without any criminal charge.
And I am brave enough to accept outcomes of my own actions. I am not like a coward who is secretive, behave well in front of other people, but is extremely evil behind, like your brother Uan and your group.
Question: “You are mincing finding faults of other people.”
Answer: This is a swear word often used among women. Or have you already transformed into a woman?
Question: “Who takes no action, you will deal with that person.”
Answer: If that person is not evil, does not embezzle temple funds, does not secretly have sexual affairs, does not distort the code of monastic discipline, how can Buddha Isara do anything with him? His own evil is loophole for Buddha Isara to deal with.
Answer: “Ha ha ha, others will say you are nosy, Long Pu.”
Answer: If your group are not too corrupted such as the former members of the Supreme Sangha Council and the National Office of Buddhism, who conspired to embezzle temple funds. In addition, they purchased their ranks and ecclesiastical peerages and shared their benefits. It was well known within the monastic community of their favoritism, exploitation, and self-saving whenever bad things happen.
Buddha Isara didn’t want to butt into other people’s business.
I had to do so because I wanted to get rid of unashamed priests out of monastic community.
You also must beware Buddha Isara to butt into your business.
Question: “Look at yourself before being critical of others.”
Answer: Buddha Isara always watch me in the mirror. Whenever I make mistake, I man up and take responsibility of what I did. I am not thick-faced and lie anybody that the court has dismissed the case. I never lie that I am innocent and secretly wear monk robe.
The Supreme Sangha Council issued a commandment. So, it violates both the law and the code of monastic discipline. Nevertheless, he acts like he is clueless of his misconduct, although evidence clearly showed that he embezzled five million Baht of government budget. His guilt was confirmed by both the Lower Court and the Appeal Court’s sentences of his imprisonment.
But Mr. Uan is still thick-faced and wears monk robe. As such, is this called “the pot calling the kettle black”?
Question: “I am worried that your karma (actions) will take you to be reborn in the four states of misery. …cannot be Bodhisattva…or unsure to be an animal…close to hell creature or monster…pick it yourself, Long Pu”
Answer: Thank you for your concern. But Buddha Isara’s misconduct is probably not as severe as the gravest transgression of the monk rules such as embezzlement of temple funds?
And if I happen to go to hell, it is probably not because of your curse.
Don’t act to know better than Lord Buddha.
Lord Buddha teaches that “Lives of all living beings are according to their actions (Karma). It is Karma that differentiates beings into low and high states.”
Please compare between Mr. Uan, the former member of the Supreme Sangha Council, monastic regional head, monastic head of the Bangkok Region, and former abbot of a royal temple who committed the gravest transgression of the monk rules because of temple funds embezzlement, and Buddha Isara, who do not have any social status.
Who lost more?
Only this comparison, you should already know who has more chance to suffer in hell.
Thank for keeping posting to emphasize this.
Buddha Isara