นักสู้ กปปส. และเวทีแจ้งวัฒนะ พวกเรามีหัวใจเป็นหนึ่งเดียวกัน

0
88

บทความ

สติปัญญามืดบอด มองแต่ผลประโยชน์และพวกพ้อง

๑๕ มีนาคม ๒๕๕๙

150359-บทความ--สติปัญญามืดบอด-มองแต่ผลประโยชน์และพวกพ้อง

ลองมาดูลีลา ลั้น ลา ของท่านประธานองค์กรบ้าง

……………………………….…………………..
ในขณะที่พระอธิการฉัตรชัย อธิจิตโต ประธานองค์กรพิทักษ์พระพุทธศาสนาภาคใต้ กล่าวว่าฝากถึงผู้นำและผู้บริหารประเทศความถูกต้องและความยุติธรรมต้องมาก่อนความถูกใจเหตุใดกลุ่มที่ออกมาต้านคุกคาม แทรกแซงคณะสงฆ์และมหาวิทยาลัยสงฆ์ทั้ง2 แห่งถึงได้ยืนชูหน้าลอยตาอยู่ได้ทั่วสถานที่ราชการ แต่กลุ่มที่ออกมาสนับสนุนคณะสงฆ์และแสดงความคิดเห็นชี้แจงเรื่องต่างๆ กลับถูกรัฐสั่งให้ยุติการเคลื่อนไหวทุกรูปแบบทำไมรัฐถึงปล่อยให้กลุ่มหนึ่งเคลื่อนไหวแต่สั่งให้อีกกลุ่มยุติการเคลื่อนทุกรูปแบบ ไหนรัฐบอกว่าต้องการปรองดองในชาติแต่ที่เห็นคือสร้างความแตกแยกและความไม่เสมอภาคกันในสังคม

(ขอบคุณข่าวจากเดลินิวส์ และเฟสบุ๊คองค์กรพิทักษ์พระพุทธศาสนา ภาคใต้)
https://www.dailynews.co.th/education/385141
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1692338907721247&id=1548349265453546&substory_index=0
…………………………………………….……..

กรณีความเห็นของพระอธิการฉัตรชัย อธิจิตฺโต เจ้าอาวาสวัดบางใหญ่ จังหวัดนครศรีธรรมราช ประธานองค์กรพิทักษ์พระพุทธศาสนาภาคใต้

กล่าวฝากถึงรัฐบาลว่าความยุติธรรมต้องมาก่อนความถูกใจ

อธิบายว่า ท่านคิดถูกแล้ว รัฐบาลนี้เขาเข้ามาทำให้ความยุติธรรมต้องมาก่อนความถูกใจแน่

เขาคงไม่เหมือนกับรัฐบาลในชุดที่ผ่านมาแน่นอน ที่เอาความถูกใจนำหน้าความยุติธรรม

ซึ่งรัฐบาลคุณประยุทธ์เค้ากำลังคืนความยุติธรรมให้แก่สมเด็จพระญาณสังวร สมเด็จพระสังฆราช ที่ทรงโจทก์อาบัติปาราชิกแก่ ธัมมชโย ๒ ข้อหา คือยักยอกทรัพย์และอวดอุตริมนุสธรรม

แต่มหาเถรรวมหัวกันกับเจ้าคณะปกครองปกป้องปกปิดอาบัติให้กับอลัชชีธัมมชโยมาถึง ๑๗ ปี

ท่านนายกกำลังคืนความยุติธรรมให้แก่ประเทศโดยการจัดการกับพวกครอบครองรถหนีภาษี ผิดกฎหมาย และหนึ่งในผู้ครอบครองรถหนีภาษีก็คือ สมเด็จช่วงแห่งวัดปากน้ำไง

ท่านนายกและรัฐบาลกำลังคืนความยุติธรรมให้แก่พุทธบริษัทและสมาชิกสหกรณ์เครดิตยูเนี่ยนที่ถูกธัมมชโยและพวกปอกลอกฟอกเงินจนทำให้พุทธบริษัทแก่ๆ ที่เขาฝากเงินก้อนสุดท้ายของชีวิตเอาไว้ใช้ก่อนตาย

แต่ถูกพวกอลัชชีธมฺมชโยยักยอกฉ้อโกงไปเป็นพันๆ ล้านไง

ท่านนายกกำลังช่วยพุทธบริษัทคัดกรองอลัชชีชั่วที่เข้ามาหากินกับพระธรรมวินัยออกไปจากหมู่ภิกษุผู้ทรงศีล สมาธิ ปัญญาไง

เรื่องทั้งหมดหากไม่มีรัฐบาล คสช.ไม่มีนายกประยุทธ์

ป่านนี้พุทธบริษัทคงจะได้คนต้องคดีครอบครองรถหนีภาษีและปกป้องอลัชชีเป็นสังฆราชไปแล้วล่ะ

เช่นนี้ไม่เรียกว่าคืนความยุติธรรมให้แก่แผ่นดิน แล้วจะเรียกว่าอะไร

ส่วนที่ประธานองค์กรพุทธภาคใต้กล่าวว่า

เหตุใดกลุ่มที่ออกมาต้านคุกคามแทรกแซงคณะสงฆ์และมหาวิทยาลัยสงฆ์ทั้ง ๒ แห่ง ถึงได้ยืนชูหน้าลอยตาอยู่ได้ทั่วสถานที่ราชการ

ขออธิบายว่า ก็เพราะพวกกลุ่มที่ออกมาต้านอย่างพวกเรา ทำเพราะต้องการปกป้องพระธรรมวินัยอันบริสุทธิ์บริบูรณ์ ให้คงไว้

ไม่ให้พวกอลัชชีมาย่ำยีอาศัยเกาะกินไง

อีกทั้งพวกเราก็ทำตามกฎหมายทุกครั้งที่เราออกไปยื่นหนังสือ

ไม่ได้โง่ถือดีว่ามีพวกมาก นึกจะทำอะไรก็ทำได้ เพราะคิดว่ากฎหมู่อยู่เหนือกฎหมายอย่างพวกท่านไง

แม้หนังสือที่พวกเราไปยื่นก็เป็นเอกสารข้อเท็จจริงที่สามารถชี้มูลความผิดของพวกอลัชชีชั่วทั้งหลายได้จริงไง

จนหน่วยงานตุลาการสามารถนำมาเป็นหลักฐานในการสืบสวนสอบสวน

สามารถชี้มูลความผิดของผู้กระทำผิดได้

เช่นกรณีสมเด็จช่วงและนายน้ำฝนครอบครองรถหนีภาษีไง

หรือจะเป็นกรณีพระสังฆราชทรงโจทก์ ธัมมชโย ด้วยอาบัติปาราชิก โดยทรงมีพระลิขิตไง

กรณียักยอกฉ้อโกงเงินสหกรณ์เครดิตยูเนี่ยนของเจ้าลัทธิธรรมกายและพวก

คดีเหล่านี้ล้วนเกิดขึ้นจากการเคลื่อนไหวของพวกเราที่ไปยื่นหนังสือขอให้เจ้าพนักงานสืบสวนสอบสวน จนทำให้ความจริงประจักษ์ไง

ซึ่งทั้งหมดนี้ พวกเราทำด้วยเจตนาต้องการจะชำระล้างมลทินให้แก่พระธรรมวินัยและกำจัดพวกที่เข้ามาเกาะกินพระพุทธศาสนาไง

แล้วพวกท่านล่ะ

ออกมาเคลื่อนไหวแต่ละครั้ง ก็มีแต่เรียกร้องผลประโยชน์ขอตำแหน่งให้กับพวกพ้อง

ไม่เห็นมีใครออกมาพูดถึงปัญหาอลัชชีละเมิดพระธรรมวินัย กัดกินศรัทธา ครอบงำสติปัญญาของชาวบ้านเล

มิหนำซ้ำ ยังมากล่าวหาบุคคลที่ออกมาช่วยปกป้องพระธรรมวินัยเป็นดังมหาโจรทำลายสังฆมณฑล

ทั้งที่เรื่องปกป้องพระธรรมวินัยมันควรจะเป็นหน้าที่ของภิกษุบริษัททุกคน

แต่พวกท่านกลับละเลย

หรือพวกท่านไม่ได้เป็นภิกษุบริษัท

มัวแต่ห่วงหวงที่จะขอตำแหน่งและรักษาสถานภาพของพวกพ้องเท่านั้น

แต่ไม่สนใจความมั่นคงของพระธรรมวินัย

สรุปว่า คนอย่างพวกท่านเห็นหมู่คณะสำคัญกว่าพระธรรมวินัยใช่ไหม

สำนึกน่ะมีไหม

และไอ้ที่พวกท่านบอกว่า พวกท่านออกมาชี้แจงแสดงความคิดเห็น กลับถูกรัฐสั่งยุติการเคลื่อนไหวทุกรูปแบบ

นั่นก็เป็นเพราะพวกท่านชอบอ้างว่าตนมีพวกมาก ออกมาข่มขู่คุกคามรัฐบาลให้เขาทำตามที่พวกท่านต้องการอยู่บ่อยๆ เดี๋ยวก็บอกว่าจะระดมกันออกมาสวดมนต์ เดี๋ยวก็ขู่ว่าจะออกมาแสดงสังฆามติ

ทั้งหมดนี่ ก็เพียงแค่ต้องการให้รีบเสนอชื่อบุคคลที่มีมลทินทางพระธรรมวินัยและกฎหมายบ้านเมือง ขึ้นทูลเกล้าเพื่อเป็นพระสังฆราช

แต่ละครั้งที่พวกท่านออกมาเคลื่อนไหว มีแต่เรียกร้องร้องเอาผลประโยชน์ ขอตำแหน่ง ไม่เคยที่จะเรียกร้องให้สังฆมณฑลสะอาด ปราศจากอลัชชี

ไม่ช่วยทำให้พระธรรมวินัยนี้มั่นคงเลย

ส่วนที่ท่านบอกว่า กลุ่มพวกเราเคลื่อนไหวได้ แต่พวกท่านเคลื่อนไหวจะถูกรัฐบาลสั่งให้ยุติ

ก็เพราะพวกเราไม่เคยขอไง

พวกเรามีแต่เอาความจริงใจ ห่วงใย ต้องการให้ชาติ ศาสนา และสถาบันพระมหากษัตริย์ สะอาด สว่าง สงบ มั่นคง ยั่งยืน ไม่เคยคิดจะก่อกวนสร้างความฉ้อฉลให้สังคมและรัฐบาลไง

พวกเราไม่เคยใส่ร้ายใคร

สิ่งที่พวกเราพูดเราแสดงออก ล้วนเป็นเรื่องจริง ความจริง สามารถนำไปพิสูจน์ในชั้นศาลได้ทุกเรื่อง

ที่ท่านบอกว่า ไหนรัฐบาลต้องการความปรองดองในชาติ

ทำไมจึงปล่อยให้พวกเราเคลื่อนไหวอยู่แต่ฝ่ายเดียวได้

พวกท่านเรียนจบชั้นไหน รู้อะไรมา ทำไมฉลาดน้อยจัง

ท่านไม่รู้หรือแกล้งไม่รู้ว่า

สิ่งที่พวกเราเคลื่อนไหวเป็นเรื่องจริงที่สังคมเขาสงสัยและต้องการความกระจ่างชัด

ซึ่งมันถูกปกปิดเอาไว้ภายใต้ผ้าเหลือง

นอกจากจะผิดพระธรรมวินัยแล้ว ยังผิดกฎหมายบ้านเมืองอีกไง

สังคมรวมทั้งรัฐบาล เขาต้องการความโปร่งใส สะอาด ปราศจากสิ่งเคลือบแคลง จะได้อยู่ร่วมกันได้โดยไม่ต้องมานั่งจับผิดหวาดระแวงกันไง

เรื่องเหล่านี้ นอกจากชาวบ้านเขาอยากรู้แล้

ยังถือเป็นธรรมเนียมในการอยู่ร่วมกันของภิกษุในพระธรรมวินัยนี้

การทำคืนอาบัติ การโพนทะนาความชั่วหยาบ การชำระสะสางอธิกรณ์ หรือเรื่องราวที่เกิดขึ้นในหมู่สงฆ์

ภิกษุผู้ทรงไตรสิกขาจะต้องเป็นผู้มีหน้าที่ชำระล้างจัดการ

แต่มหาเถรและพวกท่านกลับไม่ทำ

หนำซ้ำยังยอมนั่งทับขี้เอาไว้อีก

ด้วยข้ออ้างความปรองดองและเห็นแก่หน้า เห็นแก่ลาภ เห็นแก่พวก เห็นแก่ญาติ เห็นแก่ความเป็นอุปัชฌาย์และลูกศิษย์กันไง

เช่นนี้แหละ พวกเราผู้รักพระธรรมวินัยจึงยินยอมไม่ได้ล่ะ

ที่จะให้ใครๆ มาทำลายความศักดิ์สิทธิ์ บริสุทธิ์ บริบูรณ์ ของพระธรรมวินัย

ทั้งรัฐบาลเขาก็เห็นด้วยว่าสมควรที่จะต้องรักษาหลักธรรมวินัยเอาไว้

ไม่ใช่ต้องมานั่งรักษาบุคคล แม้พุทธะอิสระเอง หากผิดหลักพระธรรมวินัย

รัฐบาลเขาคงไม่ปล่อยเอาไว้ด้วยล่ะ

อย่าว่าแต่รัฐบาลเลย พวกท่านก็มีสิทธิที่จะกำจัดบุคคลที่ย่ำยีพระธรรมวินัยได้

แล้วทำไมถึงไม่ทำหน้าที่ล่ะ

หรือเป็นพวกเดียวกัน

ไหนบอกว่า อยู่องค์กรพิทักษ์พระพุทธศาสนาไง

รวมความว่า จะพิทักษ์พระพุทธศาสนา หรือ พิทักษ์ตำแหน่งสังฆราชของอุปัชฌาย์ธรรมกายกันแน่

พุทธะอิสระ

____________________________________________________________________________________________

Blind wisdom; only consider his own and his company’s benefits

15 March 2016

Now, let’s look at the style of the person who’s a president of an organization.
……………………………….…………………..
The Abbot Chatchai Atijitto, the President of the Buddhism Protection Centre in the Southern Region, left a message to Thailand’s leader and ministers that righteousness and justice must come before satisfaction. Why is the group that came out to oppose and threaten the 2 universities for monks able to turn up at government buildings, while the group that supports monks’ governing committee and expresses opinions on various issues is told by the government to stop any form of movement? Why is the government letting one group advocate but ordering the other group to stop all movements? The government said it wanted reconciliation within the country, but this seems to create conflicts and inequality within society.
(Thank you for the news from Daily News and from the Buddhism Protection Centre in the Southern Region)
https://www.dailynews.co.th/education/385141
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1692338907721247&id=1548349265453546&substory_index=0
…………………………………………….……..
Phra Chatchai Atijitto, the abbot of Bang Yai Temple, Nakhon Si Thammarat Province, the President of the Buddhism Protection Centre in the Southern Region, expressed an opinion to the government that justice needs to come before satisfaction. I concur: this government is definitely making justice come before satisfaction.
This government is definitely unlike the last government, which lets satisfaction come before justice.
PM Prayuth’s government is returning justice to Somdet Phra Nyanasamvara, the latest Supreme Patriarch, who accused Dhammajayo of 2 offences, including stealing and boasting about untrue spiritual attainment.
However, the Sangha Supreme Council colludes with ecclesiastical officials to hide Dhammajayo’s offences for 17 years.
The Prime Minister is returning justice to the country by dealing with those who own illegal, tax-evading cars. One of the owners of tax-evading cars is Somdet Chuang of Pak Nam Temple.
The Prime Minister and the government are returning justice to Buddhists and credit union members. A lot of old Buddhists who deposited their retirement savings had their money stolen and laundered by Dhammajayo and company for billions of Baht.
The Prime Minister is helping Buddhists separate sham monks that make their living from Dhamma and Vinaya from those monks who practice precepts, meditation and wisdom.
It is because of the NCPO government and PM Prayuth that we don’t have a tax evader and a protector of a sham monk as the Supreme Patriarch today.
If we don’t call this returning justice to the country, what else would we call it?
The President of the Buddhism Protection Centre in the Southern Region asked why the group that came out to oppose and threaten the 2 monk universities was able to turn up at government buildings. I would like to explain that we did it to retain the clean and pure Dhamma and Vinaya, and protect them from being used by sham monks to make a living.
Also, we followed the law every time we went to submit documents.
Unlike you, we were not stupidly mistaken that we have a big group of people so we can do whatever we want because the rule of the big crowd is above the law.
Inside the documents that we submitted contain the facts that can truly point to sham monks’ faults, which the judicial organizations can use as evidence for their investigation and as indication of the offender’s faults. Examples include the cases of Somdet Chuang and Mr. Namfon owning tax-evading vehicles, the case that the Supreme Patriarch accused Dhammajayo of committing gravest sins through his writing and the case of Dhammajayo and company stealing money from the credit union.
These cases are a result of our movement to go submit the documents to the investigative officials until the truth is surfaced.
We did all these with an intention to get rid of those tainting the Dhamma and Vinaya, and those who making a living of Buddhism.
What about you guys? Each time you rally, it’s all about requesting benefits and ranks for your own people. Nobody came out to talk about the problems of sham monks violating Dhamma and Vinaya, corroding people’s faith, overshadowing people’s wisdom.
In addition, you even accused the people who came out to protect Dhamma and Vinaya as thieves destroying the monk’s society.
Even though the protection of Dhamma and Vinaya should be the duty of every Buddhist, you guys ignore it.
Or are you not Buddhists?
You are only concerned about the ranks and positions of your own people.
But you don’t care about the stability of Dhamma and Vinaya.
In conclusion, people like you see alliance as more important than Dhamma and Vinaya, right?
Do you have any conscience?
You said that your group expresses opinions on various issues but is told by the government to stop any form of movement. That’s because you often use the excuse that you have a large number of people on your side to threaten the government to do what you demand. Sometimes you said you would assemble your people to come out to pray. Sometimes you threatened to come out to express monks’ resolutions.
You did all these just because you wanted to hurry to nominate a monk who’s tainted according to Dhamma, Vinaya and the country’s law as the Supreme Patriarch.
Each time you made a movement, it’s only to ask for benefits and ranks. It’s never to ask for a clean monk society without sham monks.
You never helped to stabilize Dhamma and Vinaya.
Regarding the part that you said that our group could make a movement but the government ordered your group to stop any movement, it’s because we never requested anything for ourselves.
All we have are sincerity, caring, wanting the country, religion and monarchy to be clean, bright, peaceful, stable and secure. We never want to stir up trouble within or deceive the society and the government.
We never slandered anybody.
Everything that we express is true. Everything is the truth that can be proven in court.
You wondered why the government would only allow our party to have a movement when it wanted reconciliation. Regarding what you said about the government wanting reconciliation within the country so why let us be the only party who could make a movement. Which class did you graduate from? What do you know? Why do you have such low intelligence?
Don’t you know (or do you pretend not to know) that our movement is about the real issues that society is demanding clarity on?
The issues have been concealed under the yellow robe.
In addition to violation of Dhamma and Vinaya, it also violates the country’s law.
Society, including the government, wants transparency, purity and clarity so that we can all live together without having to be suspicious and finding faults in each other.
These are not only the issues that laymen are curious about, but are also the tradition of monks according to Dhamma and Vinaya.
Recompensing and confessing for the misdemeanors, as well as clearing the charges or matters that happened within society are duties that must be dealt with by monks under the threefold training.
However, the Sangha Supreme Council and you didn’t follow them.
In addition, you choose to cover up crap, using reconciliation, saving face, assets, alliances, relatives, and the preceptor and disciple relationship as excuses.
This is why those who love Dhamma and Vinaya, like us, cannot allow anyone to destroy the sacredness, purity and perfectness of Dhamma and Vinaya.
The government also agrees that it’s appropriate to retain Dhamma and Vinaya rather than retaining individuals.
Even for Buddha Isara, if I violate Dhamma and Vinaya, the government would also not set me free.
Not only the government, but you also have the right to get rid of the individuals who ruin Dhamma and Vinaya.
So why aren’t you doing your duty?
Or do you belong in the same group as those individuals who distort Dhamma and Vinaya?
Didn’t you say you’re in the Buddhism Protection Centre?
To summarize, are you protecting Buddhism or are you protecting the Supreme Patriarch position of the preceptor of Dhammakaya?

Buddha Isara